Menu nawigacyjne
- Aktualności
- 5. czerwca Dniem Bez Prasowania
- "Zdrowa gleba, zdrowa roślina, zdrowy człowiek", konferencja PIRE, 9. listopada 2022 r.
- „EkoLubelszczyzna” na Lubelskim Pikniku Naukowym, niedziela 11. września b.r.
- Wrześniowe imprezy na lubelskim Placu Teatralnym
- Światowy Dzień Środowiska i Manifest „Only One Earth”
- Światowy Dzień Środowiska i obchody 50-lecia Konferencji Sztokholmskiej
- "Ekologiczna Wyspa" na Pikniku Naukowym Lubelskiego Festiwalu Nauki
- „Na kulinarnym szlaku Wschodniej Polski” i „Festiwal Wina”
- Walne zebranie Stowarzyszenia "EkoLubelszczyzna"
- Piknik Ekologiczny w Opolu Lubelskim
Organic Marketing Forum w Warszawie
Wyjazd na misję zorganizowany był przez koordynatora projektu DEŻ przy współudziale Biura Doliny Ekologicznej Żywności. W misji uczestniczyło 10 członków klastra Dolina Ekologicznej Żywności.
Tematem przewodnim konferencji był referat wygłoszony przez przedstawiciela BOLW z Niemiec Feliksa Prinz pt. Dlaczego rolnictwo ekologiczne jest przyszłością?
Członkowie klastra uczestniczący w misji brali także udział w kilku warsztatach, których tematami były:
Ekologiczny handel detaliczny
Promocja założenia i efekty degustacji
Produkty ekologiczne w konwencjonalnych supermarketach - ich rola, warunki sukcesu i perspektywy
Wejście na rynek ekologiczny
Fundusze UE dla branży ekologicznej- aktualnie i w przyszłości, nowe rozporządzenia w Unii Europejskiej
Analiza ryzyka w kontroli branży ekologicznej
W drugim dniu obrad tematem przewodnim była produkcja i rozwój produktów dla gastronomii. Ciekawe wystąpienie przestawił Jan Tabiński z SGGW w Warszawie na temat: Badania sensoryczne - doświadczenia w innowacyjności produktu. Interesujący był także wykład Carlosa
Gonzalesa-Tejera pn. W jaki sposób pozyskać gastronomię jako partnera?
Dla przedsiębiorców uczestniczących w misji Organic Marketing Forum szczegolnie ważne było spotkanie, w którym swoje doświadczenia przekazywali eksperci UE – Stefano Cinti z Belgii, Bernhard Jansen z Niemiec oraz Kris Pruski z Kanady.
Członkowie klastra DEŻ mieli możliwość prezentacji produktów ekologicznych w sali wystawowej, w której odbywały się dyskusje pomiędzy wszystkimi uczestnikami spotkania z różnych środowisk oraz różnych części Europy i świata. Członkowie klastra DEŻ prezentowali prowadzili także
degustacje produktów. Wystawiono: sękacze wyprodukowane w firmie Allnet Sp. z o.o., olej lniany tłoczony na zimno z firmy Barwy Zdrowia, oraz nalewki z korzenia żeń-szenia z Plantacji Żeń-Szenia P. Sławomira Chmiela. Na oddzielnym stoisku prezentowano ofertę lubelskiego oddziału
Ekolandu.
Członkowie Klastra DEŻ uczestniczący w imprezie Organic Marketing Forum podkreślili zasadność i potrzebę udziału członków zarówno firm, jak i rolników, w tej imprezie. Jest ona ważnym forum spotkań dla branży produktów ekologicznych i surowców naturalnych, gdzie spotykają się ci,
którzy chcą kupić lub sprzedać surowce naturalne, rozbudować stosunki handlowe, zdobyć nowe rynki albo uzyskać wiedzę na temat rynku ekologicznego. W bieżącym roku w Organic Marketing Forum w Warszawie uczestniczyło ponad 400 osób. Było to tegoroczne największe
międzynarodowe spotkanie branżowe rynku ekologicznego Europy Środkowej i Wschodniej.