Organic Marketing Forum w Warszawie " />

Organic Marketing Forum w Warszawie

Autor: dolinaeko Data: 2011-06-07
W dnaich 26-27 maja b.r. członkowie Doliny Ekologicznej Zywności uczestniczyli w misji gospodarczej podczas konferencji Organic Marketing Forum w Warszawie. Impreza miała charakter międzynarodowy. Brali w niej udział przedsiębiorcy i producenci żywności ekologicznej z głównie z Europy, ale także z krajów pozaeuropejskich (Kanada).

Wyjazd na misję zorganizowany był przez koordynatora projektu DEŻ przy współudziale Biura Doliny Ekologicznej Żywności. W misji uczestniczyło 10 członków klastra Dolina Ekologicznej Żywności.
Tematem przewodnim konferencji był referat wygłoszony przez przedstawiciela BOLW z Niemiec Feliksa Prinz pt. Dlaczego rolnictwo ekologiczne jest przyszłością?
Członkowie klastra uczestniczący w misji brali także udział w kilku warsztatach, których tematami były:     
 Ekologiczny handel detaliczny
 Promocja założenia i efekty degustacji
 Produkty  ekologiczne w konwencjonalnych supermarketach - ich rola, warunki sukcesu i perspektywy
 Wejście na rynek ekologiczny
 Fundusze UE dla branży ekologicznej- aktualnie i w przyszłości, nowe rozporządzenia w Unii Europejskiej
 Analiza ryzyka w kontroli branży ekologicznej
W drugim dniu obrad tematem przewodnim była produkcja i rozwój produktów dla gastronomii. Ciekawe wystąpienie przestawił Jan Tabiński z SGGW w Warszawie na temat: Badania sensoryczne - doświadczenia w innowacyjności produktu. Interesujący był także wykład Carlosa

Gonzalesa-Tejera pn. W jaki sposób pozyskać gastronomię jako partnera?
Dla przedsiębiorców uczestniczących w misji Organic Marketing Forum szczegolnie ważne było spotkanie, w którym swoje doświadczenia przekazywali eksperci UE – Stefano Cinti z Belgii, Bernhard Jansen z Niemiec oraz Kris Pruski z Kanady.
Członkowie klastra DEŻ mieli możliwość prezentacji produktów ekologicznych w sali wystawowej, w której odbywały się dyskusje pomiędzy wszystkimi uczestnikami spotkania z różnych środowisk oraz różnych części Europy i świata. Członkowie klastra DEŻ prezentowali prowadzili także

degustacje produktów. Wystawiono: sękacze wyprodukowane w firmie Allnet Sp. z o.o., olej lniany tłoczony na zimno z firmy Barwy Zdrowia, oraz nalewki z korzenia żeń-szenia z Plantacji Żeń-Szenia P. Sławomira Chmiela. Na oddzielnym stoisku prezentowano ofertę lubelskiego oddziału

Ekolandu.
Członkowie Klastra DEŻ uczestniczący w imprezie Organic Marketing Forum podkreślili zasadność i potrzebę udziału członków zarówno firm, jak i rolników, w tej imprezie. Jest ona ważnym forum spotkań dla branży produktów ekologicznych i surowców naturalnych, gdzie spotykają się ci,

którzy chcą kupić lub sprzedać surowce naturalne, rozbudować stosunki handlowe, zdobyć nowe rynki albo uzyskać wiedzę na temat rynku ekologicznego. W bieżącym roku w Organic Marketing Forum w Warszawie uczestniczyło ponad 400 osób. Było to tegoroczne największe

międzynarodowe spotkanie branżowe rynku ekologicznego Europy Środkowej i Wschodniej.

" data-send="false" data-width="450" data-show-faces="false">